Διατροφικές συστάσεις για βελτίωση της καλής(HDL) χοληστερόλης - Του Ευάγγελου Κίτσου

Διατροφικές συστάσεις για βελτίωση της καλής(HDL) χοληστερόλης - Του Ευάγγελου Κίτσου
Υγεία, Άρθρα, 12 Φεβρουαρίου 2019 | 13:52
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας εμφανίζουν αυξημένα επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων στο αίμα τους
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ


Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας εμφανίζουν αυξημένα επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων στο αίμα τους.

Αυτό είναι αποτέλεσμα κυρίως του δυτικού μοντέλου διατροφής που ακολουθούμε στη χώρα μας, αλλά και των γρήγορων ρυθμών της σύγχρονης ζωής και του άγχους.

Η ισορροπημένη διατροφή συμβάλει στη μείωση τους και την καλή λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων.

Η λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας(HDL) ή αλλιώς «καλή» χοληστερόλη, απομακρύνει την «κακή»(LDL) χοληστερόλη από τα κύτταρα του σώματος και τη μεταφέρει στο συκώτι, όπου μετατρέπεται και αποβάλλεται από το σώμα.

Επομένως, οι αυξημένες τιμές «καλής» χοληστερόλης δρουν προστατευτικά έναντι του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

• Τιμές HDL κάτω από 40 mg/dl, είναι επιβαρυντικές και συνδέονται με τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.
• Τιμές HDL 40-60 mg/dl, είναι φυσιολογικές.
• Τιμές HDL πάνω από 60 mg/dl, είναι προστατευτικές για την καλή λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων.

Συστάσεις για βελτίωση των επιπέδων της «καλής»(HDL) χοληστερόλης:

• Καθημερινά καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά.
• Καταναλώνουμε άπαχο κρέας χωρίς πέτσα, πουλερικά και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά, τύπου light.
• Καταναλώνουμε ψάρια και όσπρια.
• Περιορίζουμε την κατανάλωση κρέατος πλούσιου σε κορεσμένα λιπαρά και αλάτι(συκώτι, αρνί, λουκάνικο, αλλαντικά, μοσχάρι).
• Περιορίζουμε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
• Αποφεύγουμε πλήρως τα επεξεργασμένα προϊόντα και αρτοσκευάσματα-snacks(τσιπς, κρουασάν, γαριδάκια, κουλουράκια).
• Καταναλώνουμε αμυλούχες τροφές και προϊόντα ολικής άλεσης.
• Αποφεύγουμε πλήρως τα τηγανητά φαγητά σε ταχυφαγεία και Fast Food.
• Περιορίζουμε την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων  με πλήρη λιπαρά καθώς και των υδρογονωμένων φυτικών ελαίων(μαργαρίνη, βούτυρο, μαγιονέζα, τυριά, κρέμα γάλακτος).
• Εντάσσουμε στην καθημερινότητα μας οποιαδήποτε μορφή φυσικής δραστηριότητας μέτριας έντασης και διάρκειας περίπου 30 λεπτών(περπάτημα, κολύμπι, χορός, ποδηλασία).
• Διατηρούμε το σωματικό μας βάρος εντός των επιθυμητών τιμών, σύμφωνα με τον Δείκτη Μάζας Σώματος(BMI).

Προτεινόμενος τρόπος μαγειρέματος:

• Προτιμάμε, ψητά και βραστά φαγητά.
• Αφαιρούμε τη πέτσα και το ορατό λίπος στο κρέας.
• Στραγγίζουμε το φαγητό πριν το σερβίρουμε στο πιάτο.
• Χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο ως μοναδική πηγή λίπους στη διατροφής μας.
• Αν το φαγητό μας είναι πλούσιο σε λιπαρά, καταναλώνουμε μικρότερη ποσότητα και ξεκινάμε το γεύμα μας τρώγοντας πρώτα σαλάτα.

 

Κίτσος Ευάγγελος | Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

 


---> Ενημέρωση PamePreveza.gr:

Διαβάστε περισσότερα άρθρα με βάση κατηγορία: Υγεία, Άρθρα
Βαθμολογήστε το!
Rate this article:
5.0
Άρθρα και Σχόλια αναγνωστών

Το PamePreveza.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα. Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετούμε και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθογράφο - σχολιαστή. Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες. Το PamePreveza.gr, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Theme picker

Theme picker

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ