film izle

Οδοποιία: Κατασκευές, επισκευές, εργολαβίες και σχετικές σκέψεις - Γράφει ο Κυτίνος Ευάγγελος

Οδοποιία: Κατασκευές, επισκευές, εργολαβίες και σχετικές σκέψεις - Γράφει ο Κυτίνος Ευάγγελος
Τοπικά Νέα, Διάφορα, Άρθρα, 08 Απριλίου 2017 | 09:46
"Γιατί τα δημόσια έργα στην Ελλάδα και αργούν πολύ να ολοκληρωθούν και κοστίζουν πολλαπλάσια - Ας δούμε τα «βήματα»"
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ

Εισαγωγή
Τον περασμένο Νοέμβρη όλοι είδαμε στις ειδήσεις ένα εξαιρετικό γεγονός. Σε μια πόλη της Ιαπωνίας δημιουργήθηκε μια τεράστια «τρύπα» σε ένα κεντρικό δρόμο. Η ζημιά επιδιορθώθηκε σε 48 ώρες, δηλ. σε 2 μέρες.

Την Πέμπτη 6/4/2017 ο πρωθυπουργός εγκαινίασε τις σήραγγες στα Τέμπη που κατασκευάζονταν για πάνω από 10 χρόνια…

Αυτά τα δυο γεγονότα μας έβαλαν σε κάποιες παράλληλες σκέψεις, τις οποίες θα δείτε αμέσως πιο κάτω.

Οι Γιαπωνέζοι
Στις 8/11/2016 στην πόλη Φουκουόκα της Ιαπωνίας, σε μια κεντρική λεωφόρο, έξω από ένα πολυσύχναστο σιδηροδρομικό σταθμό, δημιουργήθηκε μια τεράστια «τρύπα».

Εικόνα 1: Η «καθίζηση» στη Φουκουόκα. Αυτή την εικόνα είδαν οι ειδικοί μόλις έγινε η ζημιά. Ήρθαν αμέσως τα οργανωμένα συνεργεία και επισκευάστηκε σε 48 ώρες !!!

Το έδαφος, λόγω εργασιών για την επέκταση της υπόγειας γραμμής του μετρό υποχώρησε, δημιουργώντας ένα τεράστιο κρατήρα πλάτους 30 μέτρων, βάθους 15 μέτρων. Έτσι ήρθαν στο φώς πολλά υπόγεια δίκτυα.

Οι Γιαπωνέζοι έπιασαν αμέσως δουλειά. Με ειδικά συνεργεία αποκατέστησαν τις παροχές στα υπόγεια δίκτυα, όπως της ύδρευσης, της αποχέτευσης, της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, των τηλεφώνων, των οπτικών ινών, του φυσικού αερίου, των φαναριών της τροχαίας, του αερισμού σε παρακείμενο υπόγειο πάρκιν κλπ.

Στη συνέχεια «γέμισαν» την τρύπα με 6.200 κυβικά μέτρα άμμου, τσιμέντου και άλλων ειδικών υλικών, έστρωσαν την άσφαλτο, έβαψαν με άσπρο χώμα τις λωρίδες κυκλοφορίας και τις διαβάσεις πεζών, και παρέδωσαν το τμήμα του δρόμου στην κυκλοφορία μέσα σε 48 ώρες!!

ΝΑΙ, σωστά διαβάσατε. Μέσα σε 2 ημέρες!

Ο Δήμαρχος Σοϊσίρο Τακασίμα δημιούργησε επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα αποφανθεί «γιατί έγινε η τρύπα». Πάντως τώρα το σημείο έγινε 30 φορές πιο ισχυρό από ότι ήταν πριν.

Εικόνα 2: Αριστερά: Άρχισε το μπάζωμα, συνδέονται τα υπόγεια δίκτυα…  Δεξιά: ο δρόμος έτοιμος μέσα σε 48 ώρες…

Οι Έλληνες
Στα χρόνια που ήταν πρωθυπουργός ο Κώστας Καραμανλής και Υπουργός Δημοσίων Έργων ο Γιώργος Σουφλιάς, δηλ. 2004-2009, δρομολογήθηκαν κάποια σημαντικά έργα που αφορούσαν μεγάλους οδικούς άξονες.

Ήταν τα έργα στο «πέταλο του Μαλλιακού», η Ιόνια Οδός, η Ολυμπία Οδός, κλπ.

Μάλιστα τότε εγκαινιάστηκε και ένα νέο μοντέλο επενδύσεων, με τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Επίσης τότε οι οδηγοί άρχισαν να πληρώνουν «διόδια» για μια Εθνική Οδό που ΔΕΝ υπήρχε, αλλά ΘΑ φτιαχνόταν μελλοντικά.

Πέρασαν πολλοί πρωθυπουργοί και υπουργοί, πέρασαν πολλές κυβερνήσεις, και το έργο άρχισε να παραδίδεται στην κυκλοφορία, από τον πρωθυπουργό Κο Τσίπρα και τον Υπουργό Υποδομών Κο Σπίρτζη.

Δεν έγινε με Γιαπωνέζικη ταχύτητα, αλλά με τη γνωστή Ελληνική καθυστέρηση, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα στα χρόνια που μεσολάβησαν να θρηνήσουμε αμέτρητους νεκρούς και τραυματίες.

Ας ελπίσουμε ότι οι νέοι δρόμοι ΔΕΝ θα παρουσιάσουν κακοτεχνίες, ατέλειες, προβλήματα, κλπ αλλά θα λειτουργήσουν ομαλά και κανονικά.

Τι θα ήθελα;
Επί μια δεκαετία οι οδηγοί πλήρωναν «διόδια». Θα ήθελα κάποιος από την κυβέρνηση να βγει και να πει μερικά απλά πράγματα:

Ο δρόμος Αθήνα – Λαμία- Θεσσαλονίκη απαίτησε Α εκατομμύρια Ευρώ.

Από τα διόδια των οχημάτων μέχρι σήμερα έχουν εισπραχθεί Β εκατομμύρια ευρώ.

Για να εξοφληθεί το έργο απομένουν να εισπραχτούν Γ εκατομμύρια ευρώ.

Τον ίδιο λογαριασμό ήθελα να έδειχναν στον ανώνυμο Έλληνα ψηφοφόρο και για την Ιόνια Οδό και για την Ολυμπία Οδό και για τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και για την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου – Πρέβεζας.

Γιατί ο ενημερωμένος ψηφοφόρος είναι ο καλύτερος!

Πριν μερικά χρόνια το Τεχνικό Επιμελητήριο είχε εκδώσει ανακοίνωση ότι τα οδικά έργα στην Ελλάδα κοστίζουν από 3-10 φορές περισσότερο από τα αντίστοιχα έργα στην Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία.

Έτσι εννοούσε ότι υπάρχει τεράστια κλοπή του Δημοσίου, ότι υπάρχει μαύρο πολιτικό χρήμα (για το οποίο μόνο Ένας είχε τιμωρηθεί και αυτός ό Ένας ετοιμάζεται να αποφυλακιστεί…) και γενικά ότι γίνεται κακή διαχείριση στα οικονομικά της Ελλάδας.

Τα πράγματα έχουν μείνει ίδια, έχουν βελτιωθεί, έχουν χειροτερεύσει; Ποιός θα μας το πει; Ποιός θα μας ενημερώσει, εμάς τα πρόβατα, που μόνο πληρώνουμε τους πάντες και τα πάντα;

Τι άλλο θα ήθελα;
Επίσης θα ήθελα και κάτι ακόμη…

Θα ήθελα όλο τον Απρίλιο οι νέες Εθνικές οδοί να λειτουργούν ΧΩΡΙΣ διόδια. Για να πάνε όλοι οι Έλληνες στις ιδιαίτερες πατρίδες τους και να κάνουν Ανάσταση χωρίς το χαράτσι των διοδίων…

Για να γνωρίσουν όλοι, πλούσιοι και φτωχοί, τους νέους δρόμους και ύστερα να αποφασίσουν αν θα τους χρησιμοποιούν…

Για να γίνουν όσο το δυνατόν λιγότερα τροχαία τις ημέρες του Πάσχα. Έτσι το μόνο αίμα που θα χυθεί να είναι των αρνιών και όχι των ανθρώπων. Και φυσικά έτσι θα διαπιστώσουμε ότι οι νέοι δρόμοι είναι ασφαλέστεροι…

Είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα εισπράττουν τα διόδια για πολλά χρόνια ακόμη. Ίσως και για πολλές δεκαετίες… Ας τους εξοφλήσουμε δυο (2) μήνες αργότερα… Δεν χάθηκε ο κόσμος αν τα διόδια ξεκινήσουν από την 1η του Μάη…

Ένας φίλος μου λέει ότι αν η κυβέρνηση εγκρίνει την πληρωμή διοδίων από την πρώτη μέρα λειτουργίας των Εθνικών Οδών, θα την θεωρήσει ως όργανο των εργολάβων και όχι ως κυβέρνηση του Ελληνικού Λαού…

Εσείς μπορείτε να έχετε όποια γνώμη θέλετε…

Γιατί αργούν τα έργα στην Ελλάδα;
Κάποτε με προβλημάτισε έντονα γιατί τα δημόσια έργα στην Ελλάδα και αργούν πολύ να ολοκληρωθούν και κοστίζουν πολλαπλάσια.

Ρώτησα λοιπόν ένα φίλο μου εργολάβο οδικών έργων στην Ελλάδα, ο οποίος σκέφτηκε και μου έδωσε την παρακάτω γραπτή απάντηση. Είναι και χιουμοριστική αλλά και ρεαλιστική.

Σημειώστε ότι από τότε έχουν περάσει περίπου τρία χρόνια, δηλ. τότε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ένα μικρό κόμμα της Αντιπολίτευσης και οι οπαδοί του πρωτοστατούσαν στις διαδικασίες «Δεν πληρώνω – Δεν πληρώνω», ενώ σήμερα είναι κόμμα εξουσίας που κυβερνάει με τη στήριξη των ΑΝΕΛ του Κου Καμένου.

Ρεαλιστικό σενάριο
Έστω ότι σε κάποιο επαρχιακό δρόμο της Ελλάδας συμβαίνει μια «κακοτεχνία» ή «ζημιά» σαν αυτή της Ιαπωνίας που είδαμε πιο πάνω.

Ποια είναι «η σωστή» διαδικασία για την επισκευή της ζημιάς και την άρση του προβλήματος; Ας δούμε τα «βήματα».

Η ορθή διαδικασία είναι η ακόλουθη:

1. Σχεδιάζουμε μια παρακαμπτήρια οδό για να εκτρέπουμε την κυκλοφορία όσο διάστημα θα διαρκούν οι εργασίες.
2. Προσέχουμε η χάραξη να είναι πολύ στενή και με αρκετές στροφές – για μη σκοτωθεί κανένας από υπερβολική ταχύτητα!
3. Αλλάζουμε τη χάραξη, γιατί η αρχική περνούσε από το χωράφι του κοινοτάρχη.
4. Αναθέτουμε (μετά από διαγωνισμό βεβαίως, μη μας πούνε και τίποτα) οκτώ (8) μελέτες σε οκτώ (8) διαφορετικούς μελετητές.
5. Κηρύσσουμε απαλλοτριωτέα την έκταση, με τη βοήθεια πολλών δικηγόρων.
6. Βγαίνει η δικαστική απόφαση της απαλλοτρίωσης.
7. Οι ενδιαφερόμενοι καταθέτουν ενστάσεις, γιατί η τιμή μονάδας είναι χαμηλή.
8. Βγαίνει νέα δικαστική απόφαση με νέες, υψηλότερες τιμές.
9. Εφεσιβάλλουμε την απόφαση ενώπιον των δικαστηρίων.
10. Βγαίνει δευτεροβάθμια απόφαση που μοιράζει τη διαφορά στη μέση.
11. Εν τω μεταξύ, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις προσβάλλουν τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων γιατί στην περιοχή εθεάθη ζεύγος σπουργιτιών με λίγο σκουρότερο χρώμα φτερών. Στις κινητοποιήσεις των οικολόγων (με κεντρικό σύνθημα: Κάτω τα χέρια - απ’ τα πουλιά μας…) μια άγαμη ηλικιωμένη κυρία την οποία οι αντίπαλοί της χαρακτηρίζουν ως «οικολό-γρια».
12. Χρειαζόμαστε χρήματα για να καταβάλλουμε το κόστος των απαλλοτριώσεων. Λόγω καιρών, τοποθετούν έναν νέο σταθμό διοδίων στην είσοδο της παρακαμπτηρίου.
13. Προκηρύσσεται δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου.
14. Μετά από πολλές συνεδριάσεις και παρασκήνιο αναδεικνύεται ο ανάδοχος.
15. Οι υπόλοιποι προσφεύγουν στα δικαστήρια για την ακύρωση του διαγωνισμού.
16. Το δικαστήριο βγάζει απόφαση και δικαιώνει τους προσφεύγοντες. Αφαιρεί το έργο τον πρώτο και το δίνει στο δεύτερο της κατάταξης.
17. Ο πρώτος ανάδοχος προσφεύγει εκ νέου στα δικαστήρια.
18. Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο δικαιώνει ξανά τον πρώτο και αφαιρεί το έργο τον δεύτερο.
19. Στο μεταξύ ο πρώτος έχει πτωχεύσει και δεν μπορεί να το αναλάβει.
20. Ο δεύτερος αλλάζει προτεραιότητες και πλέον δεν το θέλει ούτε αυτός (σιγά μην κάτσω ασχοληθώ με καραγκιόζηδες σκέφτεται και φεύγει από την Ελλάδα).
21. Το έργο κατακυρώνεται στον τρίτο, ο οποίος πρέπει πλέον να προσλάβει επειγόντως Πακιστανούς και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις για να το εκτελέσει.
22. Ξεκινάνε οι χωματουργικές εργασίες στην παρακαμπτήριο.
23. Διακόπτουν τις χωματουργικές εργασίες γιατί ανακαλύφθηκε ένα αρχαίο κτίσμα.
24. Επεμβαίνει η αρχαιολογική υπηρεσία για σωστικές ανασκαφές.
25. Σε συμβούλιο του ΚΑΣ αποφασίζεται ότι το κτίσμα ήταν ένα μαντρί της ελληνιστικής και δεν πειράζει αν καταχωθεί.
26. Συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες.
27. Διακόπτονται οι χωματουργικές εργασίες γιατί μπήκαμε στο Ραμαζάνι και οι Πακιστανοί να εργαστούν.
28. Μετά το Ραμαζάνι και το Μπαϊράμι συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες.
29. Τελειώνουν οι χωματουργικές εργασίες και πλέον η παρακαμπτήρια είναι έτοιμη ασφαλτόστρωση.
30. Εν τω μεταξύ όλοι οι οδηγοί έχουν ανακαλύψει αυτόν το δρόμο και τον χρησιμοποιούν, αν απαιτείται να κάνουν σλάλομ ανάμεσα στα μηχανήματα οδοποιίας.
31. Οι εργασίες διακόπτονται γιατί ένα αγροτικό χτύπησε έναν Πακιστανό και οι ομοεθνείς ξεσηκώνονται για την άνανδρη χριστιανική επίθεση ενάντια σε αθώους μουσουλμάνους.
32. Στο χώρο προσέρχονται στελέχη ΣΥΡΙΖΑ για συμπαράσταση στο δίκαιο αγώνα Πακιστανών.
33. Οι Πακιστανοί πετυχαίνουν αύξηση ημερομισθίων και επιστρέφουν στην εργασία τους.
34. Οι Αλβανοί απέχουν από την εργασία γιατί διαμαρτύρονται για την αύξηση ημερομισθίων των Πακιστανών.
35. Οι Αλβανοί πετυχαίνουν κι αυτοί αύξηση του ημερομισθίου τους και επιστρέφουν στη δουλειά τους.
36. Οι εργασίες ασφαλτόστρωσης ολοκληρώνονται με την φυσιολογική καθυστέρηση 38 μηνών.
37. Η παρακαμπτήρια οδός δίνεται στην κυκλοφορία.
38. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί δίπλωσε μία νταλίκα.
39. Η νταλίκα μαζεύεται και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
40. Η συντονιστική επιτροπή του κινήματος «Δεν Πληρώνω – Δεν πληρώνω» κάνει κατάληψη διόδια, γιατί τα θεωρεί απαράδεκτα.
41. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί τώρα που τις μπάρες τις κρατάν ανοικτές οι «Δεν Πληρώνω», ένα σαράβαλο περνάει με ταχύτητα και παρασέρνει το κοπάδι με τα του κυρίου Μήτσου που διασχίζει το δρόμο.
42. Τα αίματα και τα μέλη των προβάτων καθαρίζονται και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
43. Τα διόδια λειτουργούν και πάλι μετά από παρέμβαση των μονάδων της τάξης που χημικά στους «Δεν Πληρώνω». Έτσι κι αλλιώς συνηθισμένοι είναι.
44. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί ο εργολάβος τοποθετεί τα μηχανήματά του στο δρόμο επειδή δεν έχει πληρωθεί για τη δουλειά του, η οποία τώρα κοστολογείται 360% του αρχικού προϋπολογισμού.
45. Τα ΜΑΤ περιποιούνται και τον εργολάβο και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
46. Τώρα που λύθηκαν τα προβλήματα με την παρακαμπτήρια οδό, ώρα να επισκευάσουμε και τον κυρίως δρόμο.
47. Επαναλαμβάνονται τα βήματα 1-45 για τον κυρίως δρόμο.
48. Εν τω μεταξύ, και επειδή έχουν περάσει πολύς καιρός, κανείς πλέον δεν θυμάται γιατί χάλασε ο δρόμος και αποφασίζεται να τον αφήσουν στην ησυχία του και να τελικά την παρακαμπτήρια.
49. Μέχρι να διαπλατυνθεί η παρακαμπτήρια, έχει περάσει η περίοδος επανάληψης σεισμού και ένας νέος σεισμός την καταστρέφει εντελώς.
50. Αποφασίζεται να χρησιμοποιηθεί ο παλιός αυτοκινητόδρομος ως παρακαμπτήρια της παρακαμπτήριας μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης. Και όλα κάνουν τον κύκλο τους. ΕΤΣΙ πρέπει να γίνονται τα σωστά έργα… Οι Γιαπωνέζοι είναι πολύ νέοι και ΔΕΝ έχουν καταλάβει το βαθύτερο νόημα της ζωής!!!

Επίλογος-Ευχές
Είδαμε την Γιαπωνέζικη μέθοδο εργασίας.

Είδαμε με μια δόση χιούμορ και υπερβολής τα Ελληνικά δεδομένα για να μπορούμε να κάνουμε σύγκριση.

Περιμένουμε να δούμε την «πολιτική τιμών» που θα ισχύσει στα διόδια για τις μετακινήσεις των Ελλήνων το προσεχές Πάσχα.

Ευχόμαστε να μην γίνει κανένα τροχαίο ατύχημα, να μην δούμε τραυματίες, νεκρούς, ανάπηρους, για να εορτάσουμε επιτέλους ένα αναίμακτο Πάσχα..

Ευχόμαστε Καλές γιορτές και καλή Ανάσταση και σε όσους εορτάσουν (Λάζαρος, Αναστάσης, Αναστασία, Λάμπρος, Λαμπρινή, Τάσος, Τασία, κλπ) αλλά και σε όλους τους Χριστιανούς…

Ευχόμαστε μαζί με το Λάζαρο και το Χριστό να αναστηθεί και η οικονομία της Ελλάδας…

Κυτίνος Ευάγγελος


---> Ενημέρωση PamePreveza.gr: ...

Διαβάστε περισσότερα άρθρα με βάση κατηγορία: Τοπικά Νέα, Διάφορα, Άρθρα
Βαθμολογήστε το!
Βαθμολογήστε το άρθρο:
No rating
Σχόλια αναγνωστών

Το PamePreveza.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύουμε. Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετούμε και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε σχολιαστή.
Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά, να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.
Το PamePreveza.gr, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης.
Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση καθώς και οι χρήστες που τα δημοσιεύουν.

HOT NEWS

ΔΗΜΟΦΙΛΗ NEA

Ξεκίνησε η κακοκαιρία στην Ήπειρο
Τοπικά Νέα, Περιβάλλον 23|10|17

Ξεκίνησε η κακοκαιρία στην Ήπειρο

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ